Hari Yang Sangat Teruk

-24092011-

selalunya setiap hari melalui hari-hari yang gembira
sentiasa ceria sepanjang hari
sentiasa bergembira sepanjang hari
tapi harini..
tersangatlah teruk..
jiwa terluka sepanjang hari..
sayu menemani sepanjang hari..
air mata bergenang dan berguguran setiap masa..
senyuman hilang di bibir..
tapi..


memang benar ayat di dalam ini..
dan aku kena cekal menghadapi dugaan ini..
kerana jika aku jatuh, syaitan akan bertepuk kegembiraan.
jika aku sedih, syaitan akan menari kegembiraan kerana mereka telah berjaya membuat jiwa aku bertambah parah dengan kesedihan yang aku sedang hadapi ini.
dengan itu, aku kena kuat dan kembali sujud kepada Yang Maha Esa.
Ya Allah, dah lama hambaMu ini tidak merasai kesedihan seperti ini.
Kau kuatkanlah jiwa hambaMu yang kerdil ini supaya tidak terus jatuh ke dalam bisikan jahat syaitan yang sentiasa suka menyesatkan diri dan jiwa setiap hamba-hambaMu.
amin.

2 comments:

FamousNur said...

La Tahzan! Jangan bersedih. Allah lebih mengetahui atas setiap yang terjadi. :) chill.

ZiRa :) said...

ya betul tu! thanks kak :)