Raya Yang Akan Menjelang Tak Lama Lagi~

hey semua,
harini hari terakhir kita berpuasa,
yeihh insyaAllah esok raya kan?
mesti sekarang ramai dah balik kampung, bakar lemang, main bunga api dan banyak lagi la aktiviti dengan saudara-mara, kan kan kan?
yeihh untung sangat korang kann ? :)

kalau ikut plan, hari ni sepatutnya aku dah ada dah kat kampung Johor Bahru belah mama, tapi..
plan itu terpaksa dibatalkan..
sebab..
hmm baca jela entry blog kakak aku ni..
malas nak terang dan taip panjang2..
sesiapa yang tak faham, tak perlu la faham kaann..
mula2 sedih la jugak sebab tak dapat balik kampung kerana abah perlu jaga Paklong dan dah semangat gila fikir pasal kampung sejak sebelum exam lagi tapi bila fikir balik, tak da apa yang perlu disedihkan..

sepatutnya aku perlu bersyukur sebab aku diberi peluang untuk beraya dengan keluarga terdekat aku walaupun cuma di rumah.
alhamdullilah Allah juga beri rezeki untuk mama masak pelbagai masakan untuk hari raya ini.

jadi, apa yang masih tak cukup?

sedangkan ramai lagi yang tidak berpeluang merasai semua ini.

syukuri apa yang ada.

ya aku selalu ingat ayat tu.
apa-apa pun setiap perkara yang terjadi ada hikmahnya.
semoga hidup aku sekeluarga serta Pak Long aku diberkati Yang Maha Esa
pada hari yang mulia yang akan tiba tak lama lagi.
insyaAllah.



No comments: